Födelsedagskalas

Som jag skrev i min födelsedagsinbjudan:

Jag har nu kommit till den ärorika åldern 25 år, vilket innebär att jag:
- har 40 glada år kvar i yrkeslivet

- ska framhäva mig som ung, fräsch och snabb för bästa löneförhandling, enligt Jusek

- räknas i ett år till som ungdom på SAS och SJ

Låter som en utmärkt ålder!


Idag har jag haft kalas för att fira min födelsedag. Familj och släkt har varit här och uppvaktat. Massor med fina presenter har jag fått! Kläder, väskor, smycke, handdukar, pengar, lykta, vackra orkidéblommor, smink, krämer, träningskläder m.m. Tusen tack!!! En riktig bortskämd unge jag är.


En liten resumé från dagen.

- I familjen Krantz går det mesta undan i en faslig hastighet. Anita, Tommy och deras livliga hund Ruben kommer upp i lägenheten, de klär av sig och kommer in. Efter ca 10 min undrar min mormor var Elsa är (Johans farmor). Familjen Krantz har då hastat iväg i sådan fart från bilen utan att vänta på farmor, som hamnat efter utan att veta vart hon ska ta vägen. Stackars Elsa!

- Malte och Ruben är två stora hundar, de är ännu större i en liten lägenhet. Uppspelta och glada blir de när de ser varandra och både tävlar om vem som ska få mest uppmärksamhet.

- När Johans bror Joakim kommer börjar det riktiga ståhejet. Bröderna är 28 respektive 34 år gamla, men tillsammans sjunker deras ålder till ungefär hälften. Busringning, pikningar, kittling och brottning är samkväm som bröderna gillar.

- Tio personer var vi som skulle äta, i och med att jag visste att familjen Krantz + Andersson gärna inte småäter, beställde jag för 16 personer. Tur var väl också det, för så mycket mat är det inte kvar...


En mycket kul och tacksam dag!!! Jag är så glad och lycklig!


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Anita Krantz

Joakim och Annika bröt upp först. Det blev alldels
tyst i lägenheten . Det kändes som om halva styrkan försvunnit.
Så är det när bröderna Krantz träffas.

Anita

2007-12-10 @ 17:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0