Dagen före dopparedagen

Den här veckan har varit stresssssss. Dagarna har varit fulla av aktiviteter, vilket yttrat sig att jag inte haft tid att göra min favoritsysselsättning - blogga. Vad har så hänt denna hektiska vecka? Jag har för första gången i mitt liv testat bowling. Jag var en mästare i denna idrott...., eller kanske inte. Sporten kräver ju koordination! Gå framåt, slunga högerarm och böja sig i slutet - mycket komplicerat. Mer saker som hänt är, Ölkväll med kollegorna på värdshuset i Älmhult. En kväll för skvaller helt enkelt. En mycket trevlig sådan i alla fall, där många intressanta ämnen ventilerades. Igår var jag på besök hos frisören, blev något mörkare i underhåret och ljusare i det övre håret, för att skapa en "levande" känsla som frisören uttryckte det. Gå till frisören innebär alltid nya upplevelser. Som alltid ska frisörerna visa sina nya produkter. Denna gång var det "peppar". Det såg ut som en kryddburk, hon delade håret i olika benor och pepprade, det såg ut som babypuder. Det skulle tydligen skapa volym. Men jag höll emot, här skulle minsann inte köpas någon kryddburk till huvudet.


Igårkväll var det så dags för vårt Lille-julfirande. Det blev en mycket trevlig kväll! Till oss kom Sara & Uffe, Jennie, Staffan & en liten go tomteflicka, Alva, samt den underbare Kristian Ferm! Tillhörande för kvällen är att alla har med sig en julklapp med ett motsvarande värde av ca 50 kr, sen byter vi så att alla får varsitt paket. Den alltid lika kreativa Kristian, har självklart tänkt till med sin julklapp. Uffe fick Kristians paket - vad får han? Ett par rosa handklovar. Kristians motivering; det skulle vara något som alla här i sällskapet har nytta av. Familjen Selander såg i varje fall nöjda ut, och de passar ju utmärkt in i ert rosa sovrum. Man kan även säga att gårdagen var en associationernas afton. Alva fick ett lekset, där man byggde olika mackor med pålägg. Johan bad Alva om en "dubbelmacka", för att snabbt bli tillrättavisad av Jennie och Johan tittade frågande. Vet inte vad du associerade till Jennie? När jag öppnade min julklapp, trodde vi alla i första skede att det var en bröstpump..., det var det inte, det var ett rör där fåglarna äter ur. 


Imorgon är det julafton. God mat ska ätas, vi ska umgås, paket ska öppnas. Jag känner mig väldigt nöjd med mina köpta julklappar i år. De känns genomtänkta. Vi pratade igår om julklappar som vi fått och gett. Kristian berättade om när han givit sin farmor en tandpetarhållare i form av en penis. Han ångrade denna julklapp.


Våra planer gällande Göteborgsvarvet kom självklart på tal. Alla är fortfarande på, och vi ska nu göra anmälan, så att vi inte kan backa ur. Tisdagar kl.18.30 är nu vår gemensamma träningstid.  


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: chris

God morgon , Hoppas du får en bra dag !

2007-12-23 @ 10:26:11
URL: http://chrizs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0