Årets...

När man kommer så här till slutet av året måste jag summera lite och som det bör brukar man utse "Årets..." inom olika kategorier.


Här kommer mina Årets:

Årets fest: Jag & Johan gifte oss!

Årets mod: svärmor Anita Krantz. I den fina åldern av 58 år bytte Anita jobb till det unga företaget Mandator, där hon visat sig vara en hejare som säljare och nu får fara runt på firmafest i Brighton och Mallorca och hänga med ungdomarna hela nätterna.

Årets handy man: Johan, skulle i somras bygga en ram som man kan spänna myggnät över och ha i fönstret. Vad hände med ramen, Johan? Senast jag såg den var den en aningen skev och gänglig...

Årets givmildhet: Föräldrar + svärföräldrar. 2007 var året då plånboken öppnades rejält. Tack, för allt!

Årets rookie: Åsa Klarnäs. Vilken festpingla vi mötte i dig, i Malmö!

Årets fundering: Varför är livet så orättvist?

Årets överraskning: Jag har blivit en kaffeälskare.

Årets pinsamma 1: Röstningen på mig själv för den högsta höjningen av styrelsearvordet.

Årets pinsamma 2: Mammas & pappas fräckisar vid middagsbordet.

Årets diskussion: Miljöhot och den nya regeringen.

Årets triviala diskussion: LCD eller plasma?

Årets tjejdiskussion: Vem som får vem i dokusåpan och självömkande viktsamtal.

Årets manliga diskussion: Manchester Citys framgång.

Årets tjejkvällsdiskussion: När blir man en dam?

Årets program: Let´s Dance och Idol. Gillar TV 4-satsningarna med fredagsnöje.

Årets serie: Vänner, Spin City, Seinfeld... alltid säkra kort. Traveler på femman var en kanonserie, men slutade skit.

Årets insats: Min målning av friggeboden... blev dock inte helt lyckat med den tänkta gammalblå kantfärgen som snarare är smarties blå..., det blir vitt till sommaren.

Årets naturliga par: Posh & Becks.

Årets gångare: Hanna Nilsson. Går i ur och skur.

Årets ledare: Påven. Klagar i juletid om att de rika lever alltför väl. Själv sitter han i Vatikanen som är utsmyckad av guld, marmor, ädelsten m.m. Innefattade han sig själv också, månne?

Årets glädjenyheter: Joakim & Annika väntar dubbel glädje - tvillingar. Jennie & Staffan väntar glädje nr två, kanske en liten Clementina (?). Nedkomna pluttar är Andreas & Åsas Linn, samt Karin och Stefans Maximiliam.

Årets kollega: Janne, bjuder alltid på kaffe + att man får låna allehanda kontorsredskap från hans skrivbord.

Årets komiker: Johan Glans & Johan Rheborg.

Årets curlingmorsa: mamma Britt, som tvättar och manglar dukar m.m. till mig
Årets lögn: Jag är nöjd (vill alltid ha meeer)

Årets citat: "In, ut, skjut, sprut, slut" (?)

Årets programledare: David Helenius - kul och träffsäker kille.

Årets dröm: En miljon på kontot. Gick inte i uppfyllelse.

Årets bedrift: Tillskriver jag mig själv, Fredrik och Johan som genomförde Kalmar Minitriathlon med mindre god utrustning, vi kände oss som råamatörer i amatörernas lopp..., men vi kommer igen till nästa sommar.

Årets manliga par: Magnus Wickman & Johan Krantz, fann varandra direkt under bordet vid första mötet.

Årets lärdom: Stugägandet har gett insikter om att rabatter inte är något vidare kul.

Årets panik: Plugg.

Årets irritation: En make som gillar att plugga.

Årets artist: Lena Philipsson (varje år) Ingen motivering är nödvändig.

Årets kändis: Coleen McLoughlin. Tjänar mer som fotbollsfru än vad pojkvännen Wayne Rooney gör på lirandet i Manchester United.

Årets rädsla: Den ständiga bacillskräcken vid besök av offentliga toaletter.

Årets lag: Gransholms IF. Ett lag till stor del bestående av äldre killar som velat varva ner, som i år ändå avancerat från elitfyran till trean. Undrar om årets ursäkter om att klippa gräsmattan fungerar som skäl till att inte följa med på varje match?

Årets rekreation: Besök i stugan på södra Öland.

Årets modefluga: Den höga midjan. Provade i höstas en kjol, hade tagit kjolen i storlek medium. När jag stod i provhytten fick jag inte den över höfterna. Oj då, ska jag behöva hämta en kjol i large? Det gjorde jag, men inte heller den gick över höften. En svag förskräckelse upplevdes innan jag förstod att jag skulle dra kjolen över huvudet och midjan var så hög att den gick upp till bysten. Medium var lagom och jag blev lugn, samtidigt som jag kände att jag inte helt hängde med i modesvängen.

Årets insats: Johans ständiga försök att få fyr på elden i stugan, hans arbete med att få igång en brasa gör honom troligtvis varmare än en riktigt fin eld.

Årets triumf: KFF tvåa i allsvenskan och segrare i svenska cupen.

Årets tomte: Pappa, på helsida i Ölandsbladet med rubriken "Nu tändas tusen julljus"

Årets tankspridning 1: Joakim Krantz, glömde nycklarna i lägenhetsdörren i Kristianstad och åkte en heldag till Växjö. Åkte hem till Kalmar för att fira jul, men glömde ytterjackan i Kristianstad... tur att det är mellandagsrea och knappt något folk i affärerna.

Årets tankspridning 2: Anita Krantz - letar ständigt efter något.

Årets tankspridning 3: Johan Krantz... vad är borttappat i år? Det vågar vi inte skriva här för då ringer svärmor.

Årets tips: Tankspriddas riksförbund har medlemskap för dem som ibland glömmer.

Årets besvikelse: Jag gillar fortfarande godis. Väldigt mycket.

Årets vin & öl: Masi & Staropramen, två alltid säkra kort.

Årets party: Wallmans x 2. Malmö & Helsingborg. Det största partyt har kanske ännu inte skett då Nyårsafton ser ut att kunna bli ett hejdundrande kalas!

Årets patetiska: Människor som vill visa sin formella ställning i kläderna - är det där ledarskapet/auktoriteten sitter?

Årets schlagerpingla: Sara Selander - är som ett levande uppslagsverk gällande schalgers, släng dig i väggen Björn Kjellman!

Årets märkligaste: Rollerna som ständigt består, den glada är den glada, den tokiga är den tokiga, den bråkiga är den bråkiga... Åldern gör ingen skillnad, vi är fortfarande samma roller även fast tiden går...

Årets namnbyte: Andersson till Krantz. Ett uppsving får man väl säga?                                   

Årets stress: Konsumtionssamhället.

Årets gäst: Kristian Ferm. En man i sina bästa år som alltid bjuder på trevliga skämt, historier m.m.

Årets felsägning: Svärfar Tommy, det heter "dilemma" - inte "diileema".

Årets sex: Ha... det trodde ni va!



Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Anita Krantz

Jo det stämmer att man letar ibland, många gånger p.g.a av 2 slarviga grabbar som båda har haft en nyckelknippa till vårt hus i Kalmar. Eftersom de oftast lämnar kvar nyckelknippan i Växjö resp. Kristianstad när de åker till Kalmar så blir det mamma som får släppa till sin nyckelknippan. P.g.a detta brukar de numera lämna nyckelknippan hemma tills de kommer hem.
Nu var det så att en nyckelknippa saknades i julhelgen och mina misstankar riktades till Johan.
Dock fick jag till svar att han lämnat tillbaka nyckelknippan.
Vid middagen hemma hos Johans farmor utlyste jag en belöning på 500 kronor till den som hittade nyckelknippan och direkt kom det från Cissi . Den ligger i Johans bil.
Nu har jag hittat knepet, belöning och jag behöver inte leta.

2008-01-04 @ 10:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0